آمادگی حج و زیارت خراسان‌رضوی برای اعزام گروهی زائران در اربعین 
کد خبر: 4156712
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰

آمادگی حج و زیارت خراسان‌رضوی برای اعزام گروهی زائران در اربعین 

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی از اعلام آمادگی حج و زیارت استان به‌منظور همکاری با هیئات مذهبی برای اعزام گروهی زائران به کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.

زائران اربعین جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به جایگاه ویژه و تأثیرگذار هیئات مذهبی در جامعه و ساختار آن اظهار کرد: این جایگاه باید با تمام وجود حفظ و از ظرفیت‌های آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی ضمن بیان محاسن اعزام‌های گروهی در سفر اربعین، افزود: حج و زیارت به‌عنوان دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین استان زیر نظر ستاد اربعین در راستای تسهیل‌سازی سفر زائران به کربلا در ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم را در طول سال داشته است.

شاد ادامه داد: براساس تصمیم‌گیری‌های مسئولان مقرر شد با استفاده از ظرفیت و تجربیات لازم این سازمان اعزام‌های گروهی اربعین ساماندهی شود که در این مسیر روحانیون و مدیران به‌صورت داوطلبانه همراه زائران گروهی اعزام خواهند شد تا ضمن بهره‌مندی لازم در حوزه معنوی در تسهیل‌سازی سفر این زائران نیز نهایت تلاش را داشته باشند. 

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در صورت درخواست هیئات مذهبی برای اعزام گروهی زائران به کربلا در ایام اربعین حسینی این زائران از همراهی مدیر، روحانی و مداح در سفر بهره‌مند خواهند شد و این درخواست باید در اسرع وقت به کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین استان اعلام شود تا فرصت لازم برای هماهنگی با بعثه مقام معظم رهبری و هیئات مذهبی امکان‌پذیر باشد.

انتهای پیام
captcha